انجام نقاشی ساختمان در شهریار اندیشه

انجام نقاشی ساختمان در شهریار اندیشه

اصول و مباني رنگ شناسي كاربردي

 Ù†Ù‚اشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

رنگ و نور همواره در قالب بخش هايي اساسي از حيات ما بر روي كره ي خاكي مطرح بوده اند.يكي از نخستين آثار ثبت شده از نيروهاي جادويي رنگ ها را مي توان در غرهاي لاسكاكس و آلتي مارا مشاهده كرد. در اين نمادها نقاشي هايي تزييني از انواع حيوانات، زينت بخش ديوارهاي داخلي شده است. نقاشان اين تصاوير، نقاشي هاي خود را با دست ترسيم نموده و با استفاده از ساده ترين رنگ هاي طبيعي كه در كف غارها در دسترس بود، همچون سنگ آهن قرمز و زرد، منگنز و گل سياه، تنوع قابل ملاحظه اي از رنگ ها را در هنر خود به كار گرفته اند.

 

 بر ديواره ي غارهاي لاسكاكس و آلتي مارا ، رگه هاي درخشاني از بلور هاي كربنات آهك ، رنگ سفيدي را براي نقاشان پيش از تاريخ فراهم آورده بود كه مي توانستند به كمك آن سايه هاي محو و عمق ميدان هاي جالب توجهي خلق كنند.

انسان ما قبل تاريخ با مشاهده دگرگوني رنگ هاي طبيعت، خيلي زود به اهميت رنگ ها پي برد، در چرخه ي شبانه روز، به هنگام غروب خورشيد، افق قرمز رنگ، پايان فعاليت روزانه را نشان مي داد و نياز براي فرو رفتن در امنيت غارها را به منظور دور بودن از خطرات تاريكي - شب سياه اعلام مي كرد. قرمز و سياه (مشكي!!) نيز همواره به عنوان رنگ هاي نمادين حيات و مرگ به شمار مي آمدند و نخستين بار انسان هاي غار نشين از اين دو رنگ براي تزيين گور مردگان خود استفاده مي كردند و بعد ها اخلافشان آن ها را جهت آراستن آثار هنري خويش به كار بردند.

 kkkkkk.gif (400×150)

با پيشرفت انسان، كشيدن تصاوير در دوران غارنشيني و تزيين ديوارها، در ميان جوامع قبيله اي جايش را به خود آرايي بر سطح بدن داد. در ابتدا، براي اين كار از انواع اشياء طبيعي مانند برگ، پر، صدف و رنگ استفاده مي كردند. در هر قبيله و اجتماعي تمامي اعضاء سطح بدنشان را مطابق با طرح به خصوصي رنگ آميزي مي كردند تا موقعيت خاص خود را در جامعه پيرامونشان نشان دهند.

اين گونه رنگ آميزي ها را معمولاً در زمان هاي مهمي از حيات فرد يعني به هنگام آغاز دوره ي جديدي از زندگي او (تولد، بلوغ، ازدواج، مرگ) انجام مي دادند. رنگ بدن و شيوه ي خود آرايي، نشان گر هويت و تعلق هر فرد به جامعه اي خاص بود و در عين حال موقعيت او را در ميان ساير اعضا تعيين مي كرد و مبين نقش اجتماعي وي بود. رنگ ها و طريقه هاي مختلف رنگ آميزي، به افراد يك قبيله به خصوص يا قبايل ديگر، امكان مي داد تا اشخاص را از يكديگر تميز دهند و در نتيجه به مثابه مدل هاي خاص لباس (درست مانند لباس هاي متحد الشكل افراد پليس، كارمندان، پرستاران، پزشكان و در برخي از مدرسه ها و دانشكده ها و كالج ها) عمل مي كردند.

 naghashi.org-4.png (355×200)

امروزه، رنگ آميزي بدن به اشكال مختلفي صورت مي گيرد. افراد از انواع رنگ هاي آرايشي (معمولاً براي صورت) استفاده مي كنند. خانم ها به منظور ايجاد تغيير در قيافه ي خود، با پر رنگ تر كردن رنگ هاي طبيعي صورت، چهره شان را مي آرايند و بازيگران به منظور ايجاد مؤثرترين و بهترين تاثير گذاري حين اجراي نقش، از رنگ هاي قوي ترين نورها بهره مي گيرند.

مصريان باستان از تركيبي آبي رنگ (كه به احتمال زياد حاصل آزمايش هايي بوده كه براي ساخت شيشه انجام ميدادند) به عنوان نمادي از حقيقت و كمال استفاده مي كردند.

 

اين ويژگي هاي رنگ آبي، خصوصيت نماديني بود كه بعدها در تمثال مريم عذرا نيز ظهور كرد.

در هندوستان عروسك هاي هندو به مدت 6 روز قبل از مراسم ازدواج،‌ لباس كهنه زرد رنگي بر تن مي كنند تا ارواح پليد را از خود برانند. در مراسم ازدواج نيز عروسك و كاهني كه عقد را جاري مي سازد، هر دو لباس هايي به رنگ زرد مي پوشند، در حالي كه در چين دختري كه قرار است ازدواج كند لباسي قرمز رنگ در بر مي كند، چرا كه قرمز براي چيني ها نماد زندگي تازه و آينده اي خوب و شاد است. سفيد براي پاراتنون هاي يوناني (به معناي «باكرگي» و پيكره آتنا اصلي ترين رنگ به شمار مي رفته، و هنوز هم رنگي است كه اكثر عروس هاي غربي بر تن مي كنند (همارد و دوروتي، 1378). ارغواني، مقدس ترين رنگ نزد يونانيان و روميان بوده است. اين رنگ را از نوعي صدف حلزوني تهيه و براي آراستن خدايان و امپراطوران ذخيره مي كردند.

چيني ها از دير باز نقاشاني ورزيده و كار آموز بودند. چنين ثبت شده است كه امپراطوري از سلسله ي «هان» در 80 سال قبل از ميلاد مسيح مجموعا اي از نقاشي هايي را كه گفته مي شود از زيبايي رنگين و با عظمتي برخوردار بودند، در انبارهايي نگهداري مي كردند كه امروزه به آنها موزه مي گويند.

در عصر تانك، در سال هاي 1618-1907 پس از ميلاد مسيح نقاشي هاي ديواري و لوحه هاي نقاشي كه با قدرت رنگ آميزي شده بودند، ترسيم گرديده است. همان زمان سراميك هاي جديدي با رنگ هاي زرد، قرمز، سبز و آبي ساخته شده و در سلسله ي «سونگ» ذوق و سليقه ي افراد در زمينه ي يرنگ به نحوي خارق العاده پرورده شد، رنگ هاي تصويري تنوع بيشتري يافت و جنبه ي واقع گرائي آن نيز افزايش يافت. سراميك ها با لعاب هاي فراوان جديدي به رنگ هايي نظير سبز بيدي و مهتابي كه از بي مانندي برخوردار بودند، آراسته شدند.

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: انواع پوشش سلولزی, وسائل پوشش سلولزی, بلکا پوشش سلولزی, اجرای پوشش سلولزی, پوشش های سلولزی, طرح توجیهی پوشش سلولزی, دستگاه تولید پوشش سلولزی, طرح پوشش های سلولزی, پوشش سلولزی هر کیلو, انواع رنگ پوشش سلولزی, خط تولید پوشش سلولزی, پوشش های سلولزی توسکا, خرید دستگاه پوشش سلولزی, پوشش سلولزی – انرژی – دکوراسیون, پوشش های سلولزی درجه یک, طرح توجیهی پوشش های سلولزی, طرح پوشش های سلولزی دیواری, قیمت هر کیلو پوشش سلولزی, طرح توجيهي پوشش های سلولزی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 26 خرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: