در مورد رنگ و نقاشی ساختمان ایرانی سحر و رنگ هاویلوکس

در مورد رنگ و نقاشی ساختمان ایرانی سحر و رنگ هاویلوکس

 دنياي هنر رنگ و نقاشي

 

 

رنگ ايراني

 

http://naghashi.org/ 

 

ما براي بررسي و شناخت نگرش معماري (رنگ ايراني) ايراني و به طور کلي معماري (رنگ ايراني) هر نقطه اي از جهان ابتدا به يک تقسيم بندي مناسب نياز داريم شايد .در درجه ي اول دو عامل مکان و زمان نظر ما را به خود جلب مي‌کند (در چه مکاني و در چه زماني ) اين انتخاب را مي توان کمي عجولانه تلقي کرد چرا که دو عامل ذکر شده را نمي توان به عنوان اساس تقسيم بندي به کار گرفت .

 

 

 

 

http://naghashi.org/ 

 

همانطور که گفتم در سرزميني که در يک زمان و در يک مکان شاهد تفاوت در شيوه ي معماري (رنگ ايراني) مسکن بوده ايم نمي توان اين دو عامل را به عنوان تنها مولفه ها انتخاب نمود پس ناگزير به قرار دادن مولفه ي سومي در اين معادله هستيم تا با بهرگيري از آن بتوانيم به يک تقسيم بندي ايدآل دست يابيم انتخاب گونه شناسي درونگرا و برونگرا با توجه به اين موضوع صورت گرفته است . لفظ درونگرا و برونگرا در چند کلمه بدين صورت بيان مي شود که در خلق طرح بنا و اجراي آن الويت را با فضاي داخلي در نظر گرفته اند يا فضاي بيروني در به کار بردن عناصري نظير تزئينات ، عوامل بصري  و....

 

 

برا ی وارد شدن و دیدن کاتالوگ بلکا لطفا اینجا را کلیک کنید  

 http://naghashi.org/

 

معماري (رنگ ايراني) ايراني و معماري (رنگ ايراني) اسلامي توجه بر درونگرايي مسکن دارد .اين انتخاب و گرايش در معماري (رنگ ايراني) ايراني (اسلامي) ريشه در اعتقادات ايرانيان (که اکثريت مسلمان هستند)دارد.ايرانيان خواستار فضايي آرام براي خانواده ي خود به دور از هياهو و مزاحمت ديگران هستند.ما مي توانيم از درونگرايي بر داشت مختلفي داشته باشيم .

 

 

 

اين واژه پيش از آنکه نوع نگرش در معماري (رنگ ايراني) باشد آشکار کننده ي ديدگاه اخلاقي و عرفاني هر اقليمي مي باشد.تودار بودن گرايش به حالات دروني و پرهيز از نشان دادن آن حالات به صورت تظاهر،بعضي از اين مفاهيم مي باشد .در بحث معمارانه ي اين واژه نپرداختن به ظاهر و در عوض کار بر درون معنا دارد.تا آنجا که در کليت معماري (رنگ ايراني) ايراني مي توان خانه ها از نظر نما ي بيروني ساده و بي آلايش بوده و در عوض در درون غظمت و شگوه چشم نواز دارد .

 

 

http://naghashi.org/ 

 

در شوش، در كاخ داريوش اول(داريوش بزرگ) كتيبه‌ي جالبي كشف شده است كه درباره‌ي مواد ساختماني و صنعت‌گراني است كه در ساختن كاخ پادشاه كار كرده و هم‌كاري داشته‌اند. مي‌گويد: زمين تا چنان ژرفايي كنده شد كه به سنگ رسيدم و چون حفره آماده شد در بخشي از آن تا چهل آرنج و در بخشي تا بيست آرنج سنگ‌ريزه ريختم. كاخ روي اين سنگ‌ريزه‌ها بنا شد. كندن زمين در ژرفا و ريختن سنگ‌ريزه و آماده شدن خشت خام را ملت بابل انجام داد. چوبي، كه سدر ناميده مي‌شود، كوهي در لبنان به همين نام هست، اين چوب را از آن‌جا آوردند. ملت آشور آن را تا بابل جابه‌جا كرد و كاريان اهل ايونيه آن را از بابل به شوش آوردند.

 

 

 

 

http://naghashi.org/ 

 

چوب ياك را از گندار و كرماني آوردند. طلا را از ليدي و باكتريا آوردند و آن را در اين‌جا ساختند. سنگ كاپائوتاك(سنگ ارمني يا سنگ بخارايي) و سينكابرو(عقيق جگري)، كه در اين‌جا به كار گرفته شد، از سغديان آورده شده بود. سنگ آخشاينا(فيروزه؟) از خوارزم آورده شده بود. نقره و چوب سياه از مصر و تزيينات ديوارها از يونان و عاج به كار رفته از حبشه و هندوستان و آراخوسيا آورده شدhttp://naghashi.org/

.

 

 ستون‌هاي سنگي، كه در اين‌جا به كار رفته، از شهري به نام آبي‌رادوش، در نزديكي شوش، آورده شده است. سنگ‌تراشاني كه روي سنگ‌ها كار مي‌كردند، از ايونيه و ليدي بودند. استادان زرگر مادي‌ها و مصريان بودند. كارگراني كه در كارهاي چوب‌كاري كار مي‌كردند، اهل ليدي يا مصر بودند. كساني كه آجر مي‌پختند، از بابل و افرادي كه ديوارهاي بنا را تزيين مي‌كردند، از ماد يا مصر بودند."  مواد ساختماني گوناگوني كه در كتيبه‌ي داريوش ياد شده است، گويا به عمد از ايالت‌هاي گوناگون، از سودان در جنوب غربي امپراتوري تا هند در جنوب شرقي، به شوش آورده شد تا از اين راه همه‌ي سرزمين‌ها و ملت‌ها در خدمت‌گزاري به پيشگاه پادشاه ايران سهيم باشند. چنين وضعيتي را درباره‌ي ديگر بناهاي باشكوه دوره‌ي هخامنشي نيز مي‌بينيم.

http://naghashi.org/ 

 

 

 

 

در بناهاي باشكوه تخت جمشيد نيز عنصرهاي هنر محلي ايراني را در كنار عنصرهاي هنر بابلي‌ها، آشوري‌ها، مصريان و يوناني‌ها مي‌بينيم. البته، اساس و شالوده‌ي بناهاي تخت جمشيد، يك خانه‌ي عادي ايراني است كه اكنون آثار آن در خانه‌هاي روستايي ايران، آن سوي قفقاز و آسياي ميانه نيز ديده مي شود

http://naghashi.org/





:: برچسب‌ها: نقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه, خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب های جوبی,درب های ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : پنج شنبه 21 آذر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: